naven 0 Postad 21 Juli , 2014 Varvräknaren går ej ner till noll,när jag stänger av motorn. Har det felet på 2 st. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Oldtimer 81 Postad 21 Juli , 2014 Tycker du det är osjysst att fråga om några ledtrådar till denna 10.000-kronors fråga? Motortyp, ålder o annat................................. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
naven 0 Postad 21 Juli , 2014 Hej! Varvräknare 1 är till en Nanni diesel ,motorn har gått 130 tim. Varvräknare 2 är till en Mercury 90 4t 05 MVH Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
naven 0 Postad 21 Juli , 2014 Hej! Varvräknare 1 är till en Nanni diesel ,motorn har gått 130 tim. Varvräknare 2 är till en Mercury 90 4t 05 MVH Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
guestsson 487 Postad 21 Juli , 2014 Nanni vet jag inte men att Quicksilver-varvräknaren inte går till noll är helt normalt. Den skall dock gå till noll då den spänningssätts, vanligen då tändningen slås på. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
naven 0 Postad 26 Juli , 2014 Jag tackar så mycket. Var nästan inne på att byta mätare,men det behövs tydligen inte. Det fungerar precis som du sa,vrider man på nyckeln går dom ner till noll. Tack än en gång. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser