Steffe1973 1 Postad 19 Juli , 2014 Sålde min i måndags och är nu på jakt efter ett helt nytt ekipage! Jag har kollat på Micore, Linder, Pioner, Scandica samt Höga Rodd. Nu är det nog så att det kommer bli en HR 460 Fishing med en Honda 50hk. Några "sista-minuten" råd eller annat som någon vill bidra med? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
EsoxDalbo 25 Postad 20 Juli , 2014 Jag har haft en HR 440 SC med en 50 hk Mercury. Det var en bra kombination. Har för mig att HR 460 baserar sig på samma skrov. Båten var prisvärd och motsvarade förväntningarna, med en ny fin 4-taktare så blir trollingen perfekt. Båten var lite "studsig" vid större vågor, men det har mer med båttypen att göra, ca 350 kg och 4,5m. Smidig att plocka upp och ned när den skulle på/av trailern. Med en elmotor som komplement så blir nog fisket perfekt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Steffe1973 1 Postad 20 Juli , 2014 Tack för svaret! Tycker du att jag ska välja Mercury istället? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
EsoxDalbo 25 Postad 20 Juli , 2014 Jag har inte kört Honda innan så det vågar jag mig inte på att svara på, skulle tro att de är ganska likvärdiga, ta den motorn som du tycker ser bäst ut på båten är mitt råd. Mercuryn gick prickfritt i de 5 år jag hade den. En tråd att titta närmare på är "HR 440 Sc med 60hk", där diskuterades båttypen i detalj. Jag vet inte om det gjorts mer uppdateringar till årets modell, men ett tips är att sätta dit de detaljer/ tillbehör du känner att du behöver direkt så finns prylarna där när den ska användas. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Steffe1973 1 Postad 20 Juli , 2014 Hej! Jag har haft både Honda Accord och Civic som funkat kanon, så det blir nog Honda även om jag tycker att Mercuryn är snyggare. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
EsoxDalbo 25 Postad 20 Juli , 2014 Blir säkert bra med Hondan, det först tänkta brukar vara rätt! En sak som slog mig är om du trollar - vissa fabrikat kan bjuda trollingmode som tillbehör, kan kanske vara en sak att ta i beaktning. Jag har inte haft det själv, men vissa båtar har en given minsta fart vid växel ilagd och då går det att sänka denna än mer mha av detta. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser