Gå till innehåll
tisdag 03 december 2024
Tommieolsson

B20 aq 130 Drivaxel av!

Rekommendera Poster

Köpte mig en dc båt i våras  som jag grejat med och har nu demonterat 2 drev och när jag då fick det uteslutet så var det dags att riva motorn så en b20 aq 130 motor har jag nu rivit ner och såg igår då att axeln som går från motor till drev är av! drivaxeln asså, då e de så att jag har en reservdelsmotor men sälvklart annan axel med annorlunda splins på den :/ så min fråga är kan man köpa bara axeln och vart?  någon som har en sån strut liggandes(sprängkåpa) eller bara axeln? axeln jag behöver är smalara och har få grova splins! tacksam för snabba svar då vädret e strålande nu =)

MVH Tommie

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Köpte mig en dc båt i våras  som jag grejat med och har nu demonterat 2 drev och när jag då fick det uteslutet så var det dags att riva motorn så en b20 aq 130 motor har jag nu rivit ner och såg igår då att axeln som går från motor till drev är av! drivaxeln asså, då e de så att jag har en reservdelsmotor men sälvklart annan axel med annorlunda splins på den :/ så min fråga är kan man köpa bara axeln och vart?  någon som har en sån strut liggandes(sprängkåpa) eller bara axeln? axeln jag behöver är smalara och har få grova splins! tacksam för snabba svar då vädret e strålande nu =)

MVH Tommie

Är detta helt främmande för alla ingemar logga in o läs Nu =)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Om det är splinesen i motoränden du menar, och du har en kåpa med en grov axel, är väl det enklaste att skaffa en drivskiva som passar till axeln. Den gamla är säkert sliten i alla fall.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Om det är splinesen i motoränden du menar, och du har en kåpa med en grov axel, är väl det enklaste att skaffa en drivskiva som passar till axeln. Den gamla är säkert sliten i alla fall.

Drivskiva? då får man ju byta drev med eftersom splinsen från drivaxeln går ju in i drevet..

detta verkar väldigt främmande för många,

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...