tommyax 0 Postad 18 Juli , 2014 hejsan,, har en yamaha 225 hk.. skulle ut med båten men när jag skulle starta den så piper det bara o den går inte igång,, vad kan va fel???,, körde på grund förra veckan o krökte propellern,, men har kört den efter det Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
RichLin 12 Postad 18 Juli , 2014 2t eller 4t Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tommyax 0 Postad 18 Juli , 2014 2takt, års-oo Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
RichLin 12 Postad 18 Juli , 2014 Jag är inte helt säker på just din åsrmodell. Men tidigare tror jag bara det fanns larm för överhettning, övervarv och låg oljenivå. Dom två första går ju bort om det piper direkt. Du har olja i den separata oljetanken? Du bör inte köra med en krökt propeller heller, det kan göra propelleraxeln skev, och ge andra mkt dyra följdskador. Men är den bara naggad i kanten gör det nog inte så mycket. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tommyax 0 Postad 18 Juli , 2014 har olja,, körde bara hem den efter grundstötningen,, skulle ner idag o byta propp o det var då jag upptäckte problemet,,motorn starta utan problem förra veckan,, Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
RichLin 12 Postad 18 Juli , 2014 Dödmansgreppet sitter i ordentligt? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Fisherman92 Postad 18 Juli , 2014 Om den bara tickar när du startar, och startmotorn inte vill dra runt, prova att plocka bort startmotorn och ta ett sandpapper runt kopparkransen. Min hade nämligen sotat utav f#n och därmed stannat mellan polerna. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
JCreutzer 1 Postad 18 Juli , 2014 Hur är det med batterina? Larm för låg spänning? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tommyax 0 Postad 19 Juli , 2014 tackar för hjälpen,,va en sladd som hade lossnat till dödmansgreppet Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mange249 491 Postad 19 Juli , 2014 Det är alltid underbart när man efter lite jobb kan laga motorn för 0kr:) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser