fredbjar 0 Postad 17 Juli , 2014 Hej Någon som kan tipsa om val av gummibåt. Skall ha den efter segelbåt. Skall gärna rymma några pers (vuxen, barn) El- bensinmotor? Hälsn Fred Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Funkis 143 Postad 18 Juli , 2014 Alla är bra om du undviker lågprisvaruhusen. Köp inte för liten bara, de minsta på 2,2 är ett nummer för litet anser jag. De bär alla du vill ha plats för, bärkraft är inget problem, utan de går inte bra i sjön för motor. Motor behövs kanske inte? En sommar hade jag motor på pulpit ( seglade över hav, Finland och det var säkert 80% av kvällarna vi lät motorn sitta kvar... Motor är alltså en nöjesgrej! Och enstaka gång så ska man åka för att handla en längre sträcka. Elmotor är nog ett bra alternativ. Du behöver solceller för att ladda upp batteriet bara. Och så köper du ett AGM batteri, enda typen som håller för den misshandeln... Tro inte säljare som säger att deras marinbatteri är lika bra. Biltema, fyra års garanti... Om du sedan söker så hittar du ett tips (från mig... ) om hur man arrangerar bogserlinan så krafterna fördelas jämt på jollens fästpunkter... Är det hård vind brukar jag straffa upp fören på jollen dikt mot akterspegeln. Ha det så kul! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser