Krokkodriljo 4 Postad 17 Juli , 2014 Hej! Jag är ny och nöjd ägare till en liten Ryds 18 DC från 2006. I båten sitter en Garmin GPSmap 172C som är för gammal för att uppdateras med nytt sjökort. Eftersom det rör sig om mjukvara så trodde jag att man kunde få tag i en gammal version av digitalt sjökort som passar denna plotter, men efter att ha pratat med både Garmin själva och ett antal återförsäljare så verkar detta kört. Jag behöver alltså köpa en ny plotter (som ska fällas in i instrumentpanelen) men problemet är att det är väldigt ont om utrymme (se bild). Jag blev sugen på en Raymarine A67 men efter att ha försökt mäta så är jag osäker på om det finns plats. Det beror på hur det ser ut bakom panelen. Är det någon som har bytt plotter i en Ryds 18 DC eller vet hur det ser ut med plats längs med kanterna bakom instrumentpanelen? Mvh Johan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
JCreutzer 1 Postad 17 Juli , 2014 Det går att få tag på sjökort.... dock är dom nog inte fullt uppdaterade Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jiell 4 Postad 17 Juli , 2014 jag behöll min Garmin 172 och skaffade istället en läsplatta med Sea Pilot men din båt kanske är för öppen med för starkt solsken för det, jag har HT båt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Krokkodriljo 4 Postad 17 Juli , 2014 (redigerade) En surfplatta skulle möjligen kunna vara ett alternativ, men då krävs det ju ett ordentligt ställ/hållare så att plattan sitter fast även vid lite sjö. Någon som hittat någon sådan hållare? EDIT: En hållare med dockningsfunktion då förstås, så att den laddas samtidigt. Redigerad 17 Juli , 2014 av Krokkodriljo Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hellersjo 0 Postad 18 Juli , 2014 Kan rekommendera följande fäste för surfplattor. http://m.clasohlson.com/se/Hållare-med-sugpropp-för-surfplatta-Ram/38-5989 Finns även med rörfäste. Har själv sugkoppsmodellen och har kört i riktig skumpig motsjö utan problem. Sitter bergfast. Har ett Otterbox Defender case till min iPad som passar i detta fäste. Finns också hål för laddkabel. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
JCreutzer 1 Postad 18 Juli , 2014 Kolla på http://www.rammount.com vilket fäste du vill ha, finns med dockning till dom flesta plattorna. Sen är det bara att leta på en återförsäljare och beställa Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Krokkodriljo 4 Postad 23 Maj , 2016 Det blev en ny plotter och jag tror att jag fick största möjliga skärmen givet det utrymme som fanns. En Lowrance Elite 7M passade på millimetern 4 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser