Gå till innehåll
lördag 08 februari 2025
rasermannen

Enkel plotter i Iphone

Rekommendera Poster

Postad (redigerade)

Hej

Har haft en NAVMAN-plotter i massa år som nu har lagt för ett tag sedan. Med våran båt kör vi aldrig några längre svängar så att köpa en ny är inte värt det. Har i sommar kört på Eniros app med sjökort som funkar fantastiskt bra för våran användning.

Det är dock några krav som jag skulle vilja ha på en app som har sjökort/navigation. Har googlat och läst recensioner men inte hittat svar på  just detta.

Det enda jag kräver är att:

- När båten flyttar på sig ska kartan följa med. Så man slipper rulla med fingret på kartan. Detta gick med Eniros app " På sjön" men den kan man bara se halva skärmen på och är inte alls bra.

- Skärmen ska inte slockna när appen är igång. Kanske går ställa in (?) Vet att det går att göra så telefonen "aldrig slocknar" men vore smidigt om endast appen var så.

Att göra egna rutter, massa extragrejer är bara onödigt. Finns det nån gratis-app eller någon som kostar max 2-300kr som uppfyller dessa. Vi är nämligen 3 st som kör båten och vill ha de på telefonerna så om de kostar 500kr /st blir det ju rätt dyrt.

Med vänlig hälsning

Redigerad av rasermannen

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Laddade hem appen och den ser riktigt bra ut. Ska testa den i helgen, funkar 5 dagar med betalversionen, sen kostar det 209 kr om man vill köpa. Tack för tipset! Är det bara en engångskostnad eller är det 209 per år typ?

Tar gärna emot fler förslag :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Visste inte att man får prov-version, men det är ju bra. 209 är en engångsskostnad. Navionics är väldigt trevlig och enkel att använda. Klagomålen har gällt att vissa grund försvinner om man zoomar ut för mycket men man gjort förbättringar och den duger utmärkt för navigering. Min favorit är iSailor, den har fler finesser och är bättre om man ska lägga ut rutter mm. Appen är gratis sen får man köpa sjökorten för 189kr.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...