Gå till innehåll
måndag 27 januari 2025
Hackeda

Bayliner 1952 capri 2,3 omc Motorproblem!

Rekommendera Poster

Hej har som sagt köpt mig en bayliner för ett tag sen, Provkörde den och den gick klockrent, Låter kalas fresh i motor, Sprillans ny förgasare och ny avgaslimpa, Drevet är även bytt till et Cobra drev bättre begagnat, Själva problemet med den kommer efter man kört i en kvart - tjugo minuter, Den börjar misstända och dör ut, Låter som den går ner på 3 cylindrar, stänger jag av den och låter den stå en stund så går den bra igen, Men sen uppstår fenomenet igen,

 

Jag Har bytt kondensatorn och brytarspettsen i fördelaren utan att det hänt nåt, Har även provat med en annan tändspole utan att det blivit bättre, Testat med startkablar att Jorda pånytt från minuspolen på batteriet till lyft ugglan på motorn, även kopplat från + polen på batteriet till + polen på tändspolen utan att det hjälpt, Öppnat bränslefiltret och snokat efter vatten men där fanns inget, öpnnat tanklocket när den betet sig konstigt ifall det är nå vakum fel och den ej får bränsle utan resultat, även plockat bort luftfiltret under samma gång utan att det blir bättre, Och undrar vafasen det är för fel,

 

Har svårt att avgöra om det är bränsle problem eller tändnings fel, Är det nån vänlig själ som har varit med om nåt liknande eller har nån teori om vad det kan vara för fel? Med vänlig hälsning en grubblande båtägare

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...