hugo66 0 Postad 13 Juli , 2014 Hej! Ska köpa båt att ha på västkusten jag vill kunna fiska, ta lite småturer och ibland lite dagsutflykter. Det får gärna va en öppen båt med styrpulpet. Motor 35-70 hk. Tvåtaktare eller fyrtaktare spelar ingen roll. Tips på motor och båt tack! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
EsoxDalbo 25 Postad 13 Juli , 2014 Välkommen till forumet! Hur mycket får det kosta? Finns det mer krav, storlek, skick, annat? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hugo66 0 Postad 13 Juli , 2014 Tack! Runt 50 tusen, 5 meter eller under, skick: sjöduglig! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Yamsing 2 Postad 17 Juli , 2014 Ockelbo B16 har man ju hört mycket lovande om, de äldre modellerna från 70talet. Du får en sådan med 50-70 hk 2-takt med din budget. Annars kan jag rekommendera Ryds 435 GTS! Är den roligaste båten jag kört, dock är det ingen styrpulpet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hugo66 0 Postad 17 Juli , 2014 Okej tack så mycket ska kolla upp den! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
EsoxDalbo 25 Postad 17 Juli , 2014 Titta lite på tråden "Tips på båt", ungefär samma frågeställning. Örnvik 481 GTS, Crecent 490 Sport, Ryds några modeller kring ca 480, ev finns det Micore modeller i den storleksklassen till det priset (?). Har inte gjort några sökningar på Yamarin och Finnmaster runt 4,6-4,8 m, kanske ligger de högre. HR-båtar samma sak där, finns ett antal modeller mellan ca 4,5-5m som kanske kan kännas vettiga. Lycka till med sökandet! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hugo66 0 Postad 18 Juli , 2014 Ok ska kolla upp dessa. Tack för tipset! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser