motorknasen 1 Postad 13 Juli , 2014 Hej ska eventuellt köpa båt med Mercury 90 från 1997 enligt ägaren. Mina frågor hur kollar jag att motorn är från 1997? Samt är motorn isig bra? Nåt att tänka på.? Har den några kända svagheter? T.e.x Evinrude har sina vropumpar, hur är det med Mercury? Nyare Mercury hade problem med vevhusventilation? Samma på en 1997?( Förmodligen.åtgärdat på en så gamla motor) men gärna erfarenheter av motorn. Tack Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Chrille_82 5 Postad 13 Juli , 2014 Rent generellt tror jag inte det är några vidare problem med den motorn, sköter man dom och servar enligt boken tuffar dom nog på bra länge. Angående årsmodell bifogar jag en bild på olika färgkombinationer, givetvis kan motorkåpan ha bytts ut till nyare men ur försäljningssynpunkt tror jag dock inte det då motorn är några år på nacken. För att exakt ta reda på modell får man leta efter typbrickan, tror det sitter 2st, iaf en på bracketen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
RichLin 12 Postad 13 Juli , 2014 (redigerade) Hej ska eventuellt köpa båt med Mercury 90 från 1997 enligt ägaren. Mina frågor hur kollar jag att motorn är från 1997? Samt är motorn isig bra? Nåt att tänka på.? Har den några kända svagheter? T.e.x Evinrude har sina vropumpar, hur är det med Mercury? Nyare Mercury hade problem med vevhusventilation? Samma på en 1997?( Förmodligen.åtgärdat på en så gamla motor) men gärna erfarenheter av motorn. Tack tom -96. Står inte motor nr med på listan, är den som äldst en -97a http://www.marinservice.nu/me70-115.htm Redigerad 13 Juli , 2014 av RichLin Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
motorknasen 1 Postad 14 Juli , 2014 Tack Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser