Linkin603 1 Postad 12 Juli , 2014 Vattentemperaturen försvann plötsligt över natten, har gått igenom alla inställningar och de står att den ska visa temperaturen. Går jag in på siffror visar den "flatline" 00.00c!Någon som vet va de är för fel? har genomskrovsgivare, och allt är inhandlat i våras. TACK PÅ FÖRHAND! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Linkin603 1 Postad 13 Juli , 2014 Så här ser temperaturloggen ut, och vid ekolodet visas den inte överhuvudtaget trots att jag både slagit av och på för att den ska visas. Även uppdaterat enheten då det kom ut någon uppdatering 30/6-14. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Linkin603 1 Postad 13 Juli , 2014 Vid simulatorläge så ser man att de fungerar, men så fort man slår av simulator och går in på t.ex ekolod så syns inte vattentemperaturen längre. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Oldtimer 81 Postad 13 Juli , 2014 Din lod-givare har en 4-ledarkabel. 2 ledare till lodet och 2 till en thermistor som mäter sjötemperaturen. Kolla noga dina tillkoplingar. Oxid o.l. är fiende #1. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Linkin603 1 Postad 13 Juli , 2014 Din lod-givare har en 4-ledarkabel. 2 ledare till lodet och 2 till en thermistor som mäter sjötemperaturen. Kolla noga dina tillkoplingar. Oxid o.l. är fiende #1. Om jag ändå skulle komma åt att kolla kopplingarna! Fastmonterat i båten när jag köpte den från butik.. :/ Så jag vet inte exakt hur dem dragit allt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Oldtimer 81 Postad 13 Juli , 2014 Reklamera ! ;-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Linkin603 1 Postad 15 Juli , 2014 Nu har jag lossat gps:en från instrumentbrädan, lossat kabeln på baksidan & låtit allt vara strömlöst ett tag. Utan framgång givetvis, blir till att lämna in båten imorgon till firman så får dem byta ut givaren! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser