Calleo 0 Postad 11 Juli , 2014 Hej. Har problem med min utombordare Johnson 9.9. Jag kan verkligen ingenting om motorer. Idag när jag startade den låg växeln på neutral och jag startade motorn på första draget. men sen dog den när jag växlade upp (Hade ingen gas när jag växlade upp). Efter det hade växeln låst sig, den går inte att växla tillbaka till neutral eller back. Startsnöret har även låst sig, men när jag tar av toppen så är det bara lyfta upp den lilla spärren så går snöret att dra utan problem. Men växeln är fortfarande låst. Någon som vet vad felet kan bero på? Den har tidigare funkat felfritt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
skaningen 1 Postad 17 Juli , 2014 Hej ,har varit med om flera st som har oxiderat i hålet som växelstången går igenom i växelhuset! Plocka ner växelhuset och skilj det hela och gör rent i hålet där stången sitter,så fungerar det igen! Skåningen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
JCreutzer 1 Postad 17 Juli , 2014 Om du lirkar lite med startsnöret eller snurrar fram och tillbaka på startkransen/svänghjulet samtidigt som du rucklar växelföraren fram och tillbaka så kan det släppa. Startsnöret fastnar ute om det ligger en växel i. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser