martinz 0 Postad 10 Juli , 2014 Från busters hemsida "Buster- a carefree choice" hmm.. Köpte en Buster XL ny 2007. Den har servats och blivit förvarad professionellt under hela tiden vi haft den, men blev lite besviken nu på försommaren när jag trampade rakt igenom golvskivan bakom förarplatsen (se bilder). Kallhälls marina hänvisade bara till att garantin har gått ut och när jag ringde en annan handlare, så hade han upplevt samma problem med flera Busterbåtar, men aldrig på en sådan sen årsmodell. Vidare så har stolpelarna tappat färgen och metallen ärgats och blivit ful, bilder även på det. Att byta hela golvet innebär en kostnad på ca 25 000, eftersom hela inredningen måste lyftas bort... Har ni upplevt samma problem med dessa "tuffa" båtar?? Tips på hur ni hanterade era problem? Funderar på att lägga ut diamantplåt ovanpå golvskivan, vilket buster skulle gjort från början kan jag tycka. Blir nog en Anytec som nästa båt tror jag... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ChristerN 2 524 Postad 10 Juli , 2014 Ser för dj_vligt ut! Härmed skippar jag XL som potentiell nästa styrpulpetare då jag hört andra som fått byta golv. Och sen stolsfästena på det! Nä! Kanske ska maila Buster i Finland och fråga om det ska var på detta viset? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
thundergod 101 Postad 10 Juli , 2014 riktigt värdelöst. Bättre med plåtdurk som Anytec eller hel innerliner i plast som Yamarin Cross. att durken ser ut sådär på en -07 är ju under all kritik. du kanske ska prova att kontakta Yamaha som är svensk importör, eller fbriken i Finland direkt och bara fråga om de anser att detta är ok, oavsett garanti eller inte. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mapa63 0 Postad 27 Februari , 2015 Hmmm... Ser ut som att det stått vatten i den länge? Skulle kunna förklara både ärg/oxidering och rutten marinplyfa... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bjaerven 23 Postad 28 Februari , 2015 Kan bara hålla med ovanstående, riktigt segt att se. Däremot verkar Buster själva äntligen ha insett problemet. Hamnen.se's båttestare berömmer nya (tråkiga) XL på just golvpunkten. Själv tycker jag dock att bristen på steglister - svårighet att bli av med våt yta - hög bränsleförbrukning gör att båten blir totalt ointressant, även om jag haft de finansiella resurserna. Här är testen: http://www.hamnen.se/tester/motorbatstest/buster-xxl-med-fa-plumpar-protokollet.html Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser