Patrik-emmaboda 2 Postad 9 Juli , 2014 Har köpt en Winga 25 och hittar ingen länspump så jag ska montera dit en men frågan är var drar man slangen? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 10 Juli , 2014 (redigerade) Har ingen riktigt svar på exakt din fråga, men vi kan ju lyfta tråden. Jag skulle borrat ut en bottengenomföring nån stans i aktern/akterspegeln, minst 30 cm ovanför vattenlinjen. Då behöver du inte ha nån avstängningsventil/kran Skulle själv monterat en Rule 500 Automatisk. http://www.hjertmans.se/article/rule-lanspump-500-automatisk Slangen drar du på ett snyggt sätt. Går nästan alltid att hitta nån mindre synlig väg. Min lilla öppna Hållöjulle (bilden till höger) hålls läns av en dylik hela sommaren på ett på våren fulladdat 75 Ah batteri. Har haft sådana i alla mina stora båtar sen mitten av 1990-talet. Har haft andra typer av länspumpar med lösa nivåvakter innan - men aldrig mer. Redigerad 10 Juli , 2014 av toaen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser