Zzzikko 0 Postad 9 Juli , 2014 Tjenare Vad behöver jag för att ansluta min yamaha f150 till vattenslangen för å spola rent kylkanalerna? Vart förbi 2 yamahacenter och en visste inte vad jag pratar om, och den andra sa att en "vanlig" Gardenakoppling räcker.. Vart förbi coop bygg och köpte på mig lite prylar som jag tror skulle funka, men fick inte ihop det. Hur har ni gjort? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
littlebastard4 4 Postad 9 Juli , 2014 http://www.biltema.se/sv/Sok/?query=spolmuff En sån använder jag. Nu skruvar jag inget annat än Evinrude/Johnson, men just denna borde ju fungera på alla motorer. MVH Sjöberg Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Zzzikko 0 Postad 9 Juli , 2014 Fint, borde ju funka även på min yamaha? Men är de ingen som använder den inbyggda snabbkopplingen på yamaha? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jan_af_lisoe 187 Postad 9 Juli , 2014 Rubriken "Spola Yamaha utombordare" tolkade jag på ett helt annat sätt innan jag läste inlägget Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kipemoja 3 Postad 9 Juli , 2014 Min kompis har en Yamaha F150 som slutat pissa. Min tanke var att ev ta med lite tryckluft och blåsa ur klägget med luft. Vad tror ni om det? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
forgus31 139 Postad 9 Juli , 2014 Tänk på att kylslingor och olika kylkanaler i en motor inte är byggda för höga tryck. T.ex en kompressor ger 10 Bar, vattenledningen 3-5. Konstruktören kanske bara beräknat för en hundradel vilket väl är vad impellerpumpen mäktar med, kanske 1 Bar, vet ej. Kan vara bra att spola båda vägarna men låta trycket vara lågt. Ett sätt är de spolmuffar av gummi som sätts på vattenintagen. Då blir det bara ena vägen och nåt som fastnat ska ju helst ut samma väg det troligen kom. Här kan man ha i åtanke att inte bygga upp så högt tryck genom att spilla luft eller vatten. Hålla slangen med händerna mot vad det nu är, rör eller hål. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kipemoja 3 Postad 9 Juli , 2014 Du har en poäng där forgus31. Skall inte använda tryckluft, vore ju trist att stjälpa i stället för hjälpa en god vän. Tack för den! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser