hoek 0 Postad 29 Mars , 2005 SikaFlex är som bekant ett lysande tätningsmedel. Dock lite väl klibbigt om man vill stryka ut det eller spackla det. Någon som har tips på hur man kan göra detta på ett bra sätt? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ChristerN 2 527 Postad 29 Mars , 2005 Blöt fingret eller det du använder som spackelspade i såp-/tvål-vatten så fastnar det inte. Ett annat alternativ är att dra en tejp över när du är klar. Täck även sidorna med tejp så det inte flyter ut för mycket där. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fille90 0 Postad 29 Mars , 2005 Använd Aceton det fungerar jätte bra!! :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
holmenvagen4 0 Postad 29 Mars , 2005 Till Lasse P: Om du värmer Sikaflexen i en hink varmt vatten blir den mer tunnflytande och även mer lättpumpad. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst laxoring Postad 29 Mars , 2005 gör rent med aceton det är det bästa det garanterar jag. både före och efter. :-tackar :-tackar :-tackar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
1000 0 Postad 7 Januari , 2006 Jag har förmig att Nimbus fabrikerna använder det.......Eller?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
cerber0s 1 Postad 7 Januari , 2006 Nåtade om teakdäcket förra vintern och använde då ett medel som hette (om jag inte minns fel) Rhodosil Sealine, eller tvärt om. Köpte det från Malövarvet. Det var även vid minusgrader som flytande honung i konsistensen. Efter härdning är det ganska mjukt, påminner mycket om sikaflex. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser