aquaholic 0 Postad 6 Juli , 2014 Hallå! Kom precis hem från en liten segeltur som slutade med att jag tappade handtaget till winchen i sjön! perkele också! Någon som vet om man kan köpa nya såna någonstans? Sen skulle jag behöva någonting i segelintaget som gör att lattorna inte hoppar ur när man tar ner seglet för dagen, några tips? Otroligt tacksam för hjälp! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jask 14 Postad 6 Juli , 2014 Nål och tråd kanske hjälper för dina travare. Handtagen till vincharna brukar vara standard. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
aquaholic 0 Postad 6 Juli , 2014 Hur skulle jag använda tråden? "Sy igen" segelintaget? Jo de flesta handtag är väl det, men det här är sådana man sätter in från sidan på vinchen, inte i ett hål i toppen.. Gamla grejer.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jask 14 Postad 6 Juli , 2014 Sy igen intaget för lattorna, sedan får du lämna in seglet till en segelmakare i höst så syr han/hon i riktiga fickor för lattorna. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
aquaholic 0 Postad 6 Juli , 2014 Oj förlåt! Lattorna är det inget fel på, seglet är sprillans nytt. Det jag menar är att travarna ramlar ur segelintaget på masten. Liten tankevurpa där bara! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 182 Postad 6 Juli , 2014 En skruv m kullerskalle..? Eller en sprint genom rännan? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
aquaholic 0 Postad 6 Juli , 2014 Det finns en skruv där idag, skulle vilka ha något som håller kvar travarna och samtidigt tillåter dem att glida ner hela vägen till bommen så det går att vika bättre. Och så att revöglan i storen når kroken. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
GustavB 9 Postad 11 Juli , 2014 Två små plåtar med en liten bockning in i skenan så att hålet täcks har förbättrat segelhanteringen avsevärt för mig. Att travarna nu kan åka hela vägen ner gör seglet lättare att beslå. Jag kan försöka ta ett kort 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 182 Postad 11 Juli , 2014 Är det rostfria Andersen-winchar?Är den toppdragen finns handtag bl a på Hjertmans, den bottendragna har du handtag hos bl a Benns. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
KillerBoo 58 Postad 11 Juli , 2014 Gustav: Ett kort skulle uppskattas även av mig som har samma "problem". Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
aquaholic 0 Postad 14 Juli , 2014 Suveränt! Trode jag var körd på handtags fronten, tack så mycket! Segelinmatningen skulle vara kul att se hur du gjort brickorna. Har några idéer men din kanske är bättre Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser