Freppesito 0 Postad 29 Mars , 2005 Hej funderar på att göra en ny öppning i sidan på sittbrunnen för att få in mera ljus i stickkojen bak. hur skulle ni ha gjort, är det bara att såga hål i plasten , och sen skruva silicona fast en plexiglasskiva eller starkare material där och täcka kanterna med en list. eller är det nåt annat sätt man gör det på ?? tacksam för tips. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
and30ers 0 Postad 29 Mars , 2005 Jag skulle köpa en Lewmar port-light med aluram, öppningsbar om du vill, annars inte. Så vet du vad du får och slipper risken att sänka båten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
gatenhielm 0 Postad 29 Mars , 2005 Tänk på att när du sågar med sticksåg, att Du tejpar runt om så att Du inte fläcker plasten i kanterna, instämmer också att det bästa sättet är att köpa en färdig ventil med ram, infästning, och tätninglist, använd sedan transparent väderbeständig Sikaflex (väl beprövat).. Lycka till.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst fredrik Postad 30 Mars , 2005 ja , det låter som en smart lösning , men saken är ju den att dessa färdiga ventiler ligger på 1200-3000 spänn. och en skiva plexi är ju något billigare, därför tänkte jag kika lite med er här om det är nån som gjort nåt bra o billigt. det är ju tusen prylar man vill handla så varje krona räknas.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst fredrik Postad 30 Mars , 2005 ja , det låter som en smart lösning , men saken är ju den att dessa färdiga ventiler ligger på 1200-3000 spänn. och en skiva plexi är ju något billigare, därför tänkte jag kika lite med er här om det är nån som gjort nåt bra o billigt. det är ju tusen prylar man vill handla så varje krona räknas.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
and30ers 0 Postad 30 Mars , 2005 Prova GladPack, det är superbilligt! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst fredrik Postad 31 Mars , 2005 ha ha ,, skönt med lite humor i vardagen , :-D :-Tack det får bli gladpack ditsatt med häftmassa.. asg.. men jag hörde om nåt som heter perspex, men vet inte vad det kostar riktigt..ringer lite glasmästare idag och kikar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser