henrico 0 Postad 4 Juli , 2014 Har såklart blivit sugen på båt också nu... Jag har bestämt mig för en bowrider med inombordare, men vilken ska man välja? Vill ha amerikanskt då dom är helt klart snyggast! Kan skruva själv, men slipper såklart helst :-) Kommer uteslutande åka stor insjö och dagsturer med ev. vattenlek etc. Maxum 1800 SR3 -01 90.000:- (privat) 2000:-/år försäkring Mercruiser 3.0, 135 hk, fyrcylindrig. Eller Larson 180 -04 för 115.000:- (privat) 3000:-/år försäkring Mercruiser 4.3, V6 Båda verkar vettiga men är alltid större bättre? Måste jag gå på en V8 direkt? Är det prisvärda alternativ förutsatt att bägge är i fint skick? Finns det bättre/vettigare alternativ i den här prisklassen? Chaparall, Glastron, Four Winns? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jarb 78 Postad 4 Juli , 2014 Om du är nybörjare och helst inte skruvar bör du nog fundera om på inombordare, en utombordare är betydligt mindre underhållskrävande. Ord som microbrytarbrygga, drevväxelvajer, avgas-, växel-, knut-bälg, avgaslimpa och så vidare är ord som du slipper lära dej betydelsen av med utombordare.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
henrico 0 Postad 4 Juli , 2014 Ok, skruvning ingår ju tyvärr oavsett vad man väljer och okända begrepp får man vält helt enkelt lära sig då det krävs. Men bortsett från det, ingen som har några synpunkter på mina ursprungliga frågor? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Chrille_82 5 Postad 4 Juli , 2014 Wellcraft 18 excel är rätt sjyssta. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
uvek 15 Postad 4 Juli , 2014 De med lilla 4 cyl motorn går billigt men du kommer troligen tycka att den är tråkig efter ett tag välj en med 6a då har du både kraft o fart även när ni är flera i båten, en v8 behövs inte på den storleken. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
henrico 0 Postad 5 Juli , 2014 Ok, ska satsa på V6 då alltså. Inga synpunkter på Larson 180 -04 för 115.000:- Överpris eller? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser