Gå till innehåll
fredag 03 januari 2025
Terrafobica

Semesterbyte

Rekommendera Poster

Är det något för båtägare tro?

Efter ett långt båtliv med alla upptänkliga båtar från ekor till hyfsat stora segelbåtar, så blev det totalstopp för tre år sedan när först armarna, och sedan ryggen sade upp sig. 

Segelbåten såldes och en husbil samt en liten motorbåt (Bella 561) inköptes.

Bellan låg i hamnen orörd två år, det var inget för mig.

Husbilen då?  Jovars, den tog oss på ett par turer i Sverige och norra Tyskland, men inte var det ersättning för den stora segelbåten.

Men så förra året hittade jag hem, det blev en fin liten lägenhet i Paya del Ingles med tillhörande privat takterrass som jag har åkt till 8 gånger sedan september förra året, och nu börjar bli som jag vill ha den.

Och så frågan:  ibland så kommer det över mig, båtlängtan alltså.  Finns det någon i som istället för båt en sommarvecka, skulle kunna tänka sig en vintervecka i södern?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Inte ett svar.

Nåja, nu är båtsäsongen över för de flesta och min säsong tar fart.  Resor inbokade varje månad utom december fram till april :)

Men återigen, är någon intresserad av ett så kallat semesterbyte i framtiden?

Vintervecka i fullt utrustad lägenhet i solen mot sommarvecka i Stockholms skärgård med motorbåt?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kanarieöarna?

Det skulle kunna vara intressant nästa år, om du vill segla Najad 343 i Vättern.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst MaxSchmeling

Det borde vara en kanongrej för många!

Själv tillbringade jag nästan 20 år på Kanarieöarna men bara vintertid och någon vecka då och då varje månad. Det var baksidan av att vara cabin crew med flotta utrikestraktamenten. Flotta hotell med utsikt över hav och stränder, kall öl och glammiga kolleger...

20 år senare kom jag fram till att det var skittrist, ja inte Kanarieöarna eller kollegerna men väl traktamentena...

post-102122-0-94153300-1410185141.jpg

Redigerad av MaxSchmeling

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...