Bigfish68 18 Postad 1 Juli , 2014 Vad gör ni i skärgår´n nu när vi har lite dåligt med sommar ? Tänkte en kul tråd o se vad man hittar på när de är dåligt väder på sjön... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ciaraud 31 Postad 1 Juli , 2014 Vi brukar baka scones som serveras med sylt och grädde. Det blir varmt och gott i båten när ugnen är på. Gillar att sitta under sittbrunnstältet och läsa medan regnet och vinden ruskar i masten. Gubben har också förmåga att göra något som han kallar för att tomglo. Just den förmågan saknar jag helt. Vi kollar också på film. Är det en skitväderssommar (som just nu) brukar vi segla mellan öar som har bastu så vi får oss några bad fast det är kallt. Restaurangöar blir också mer besökta i dålig väder. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ChristerN 2 541 Postad 1 Juli , 2014 Aha, jag har just lärt mig vad jag brukar göra när vi är ute med båten i dåligt väder, tomglor! Tack för den Cia. Annars blir det böcker, någon film, något gott att dricka (inte bara alkohol!), sällskapsspel och att bara VARA! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser