Gå till innehåll
söndag 05 januari 2025
Jens_Sthlm

Klä om skotten i ruffen

Rekommendera Poster

Tänkte snygga till i ruffen på min smuggler 24. Lutar åt att det blir en konstläder reevfoam på skotten. Någon som har tips om hur man gör en snygg övergång mellan skott och tak? Taket tänkte jag låta vara som det är, vit plats. Tipps eller andra förslag tas tacksamt emot.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Spännande projekt!

Hur går det? Har du några bilder, vore spännande att se.

Jag såg bilder där någon hade limmat fast en flagglina i skarven, såg riktigt bra ut.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Passbit? Som man gör i villor...

Du menar taklist?

Kul mitt leende kan inte bli större.

kalle

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Smyglist heter det tydligen…. Jag är hyfsat praktiskt men har inte byggt villa själv?
Jag hade sökt rätt på en vitmålad ( eller teak? ) list som var så tunn att den böjer sig lagom?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Ta en bild så kanske du får mer tips.  böjbar list aluminium, eller som man gör på äldre bilar tar runt cellgummi eller en plastslang och klär den med materialet och detta blir då en kederlist som man sätter i avgränsning mot tak, dörrar mm  googla bilder så ser du vad jag menar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Man viker in kanten och limmar. Lister är för amatörer, ju fler lister desto större amatör!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Man viker in kanten och limmar. Lister är för amatörer, ju fler lister desto större amatör!

Det skojades en period om att en snickare som inte får till nån bra passning sätter på en list.

Brukar också försöka vika in kanten och limma.

Fast ibland kan det rent av va snyggt med en trälist som avviker mot det andra underlaget.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Fast ibland kan det rent av va snyggt med en trälist som avviker mot det andra underlaget.

Brukar jag också säga men ärligt talat så är det mest en undanflykt ;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Brukar jag också säga men ärligt talat så är det mest en undanflykt ;)

Det där med undanflyk vill jag inte hålla med om.

Blir det stora, i stort sett enfärgade ytor kan det ibland va en fördel utseendemässigt om nåt bryter av. Trä är alltid ett vackert matrial.

Tommy

träskalle

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...