Gå till innehåll
lördag 04 januari 2025
erikbjorklund

Barnkoj

Rekommendera Poster

Jag har en mamba 31 och en dotter på 16 månader som vill sova ibland.jag är öppen för förslag på sovkoj

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej Vill du ha barnet sovandes i sittbrunnen eller inne i båten? När vi seglade och vår dotter var trött så la vi henne inne i båten, vi la henne i längsgående soffan och pallade upp med kuddar under dynan. Och för säkerhetsskull så placerade vi lite kuddar även på durken som extra säkerhet. Det fungerade bra, fast vi undvek hårt väder, och seglade bara kortare etapper. N

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Förpiken brukar funka bra. Så långt fram som möjligt med kuddar och täcken som stoppning runt omkring.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vi har under dynorna i salongen, enkla sjökojer som funkar kanon till barnbingar. En våd av kapellväv som går från huvud- till fotända och som är ca. 50 cm hög. Den är förankrad i kojbottens ovansida och ligger alltså under dynan då den inte används. Sedan går en gummicord från ända till ända och fästs med en hake i huvudskott resp. nav. bord. Eftersom salongskojen med ryggdyna är tämligen smal så far inte barnen omkring utan ligger hela tiden mot mjuka ytor. Om vi seglar då vi vet att det kommer att luta mycket, tar vi en säkerhet från våden till grabbräcken i taket. /Göran

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

I praktiskt båtägande visade de en variant med en tillkapad spjälsäng från ikea... de hade kapat spjälorna efter egna mått och personlig smak. Jag tyckte detta var en billig och smart lösning. Går ju att anpassa till vilken ruff som helst. de hade spänt fast med spännband i botten. Lasse.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...