Gå till innehåll
fredag 14 februari 2025
rallotic

Renovera eller köpa klar

Rekommendera Poster

Hej

Står i valet och kvalet mellan att köpa en färdig nyrenoverad LITEN båt och köra med denna sommar eller att köpa en större båt och fixa under sommaren till nästa säsong vad tycker ni?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om du vill "köra" i sommar, är valet enkelt.

Om du inte vil "köra" i sommar........................................

Vem andra enn du kan svara på detta ??

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

• köp en färdig så kan du åka i ( sommar) annars blir det många timmar i garaget när solen skiner o du kunde sitta i båten o ha det skönt ;-)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är sällan man får igen pengarna för en renovering. Är det kul att renovera, gör det för att det är kul eller man vill ha något på "sitt" sätt, vill du ha en prisvärd båt - köp färdigrenoverat.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Om du vill "köra" i sommar, är valet enkelt.

Om du inte vil "köra" i sommar........................................

Tänkte mer om det är värt att köpa en fixad båt såhär sent

Och få lite andra idéer kanske

Vem andra enn du kan svara på detta ??

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

• köp en färdig så kan du åka i ( sommar) annars blir det många timmar i garaget när solen skiner o du kunde sitta i båten o ha det skönt ;-)

Men det är roligare med stor båt ;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är sällan man får igen pengarna för en renovering. Är det kul att renovera, gör det för att det är kul eller man vill ha något på "sitt" sätt, vill du ha en prisvärd båt - köp färdigrenoverat.

Jag vill inte renovera för att tjäna pengar utan för att ha en stor fin båt att ha i kanske 10år

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

De 2 båtar det i slutändan står imellan är

http://mobil.blocket.se/stockholm/Power_gt_yamaha_60_53981225.htm?ca=11&w=2

Liten klar båt att slänga i sjön

Eller:

http://mobil.blocket.se/stockholm/Renken_Spitfire_slumpas_bort_53961116.htm?ca=11&w=2

Fixa denna skönhet till nästa sommar

Har en polare som importerar motorer så jag får en 250hk superbilligt

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag vill inte renovera för att tjäna pengar utan för att ha en stor fin båt att ha i kanske 10år

Du förstår mig inte. Om du köper en båt för en summa måste du sedan stoppa in mer pengar i renoveringsobjektet för att få fason på den - renovera är inte gratis. Köper du en renoverad redan från början blir det billigare.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Du förstår mig inte. Om du köper en båt för en summa måste du sedan stoppa in mer pengar i renoveringsobjektet för att få fason på den - renovera är inte gratis. Köper du en renoverad redan från början blir det billigare.

Jaha du menar så

Men hur mycket tror du jag skulle behöva lägga på att få dendär båten fin ungefär?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Håller med Peter lite grann båtar har sjunkit i pris så kika på en färdig båt. Den första båten är ju inte mkt att hurra för. Renken 22 fotaren är bra men det krävs en del och den blir extremt ovanlig med utombordare vilket betyder svårsåld den dagen du tröttnar.

10000 i inköp + 7000- 15000 för en begagnad båtvagn + ca 1500 för att själv göra ett enklare hamnkapell + ca 4-5000 för grundfärg o sträckfärg som du kan pensla o lite målartillbehör + ca 10 000 för att färdigställa inredningen + ca 4000 för annat bra att ha inkl. tampar, nya beslag, ankare mm. Som du ser så kommer du lätt upp i ca 40000 och då har du ingen motor.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...