bostrom 0 Postad 25 Juni , 2014 Jag undrar om någon nån gång tillverkat egna tamphållare för y-bom. Tacksam för tips/beskrivning hur man ska gå tillväga. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tomas99 64 Postad 25 Juni , 2014 En variant: http://www.benns.se/fortojning/pollareknapar/tamphallare Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mrlavin 45 Postad 9 Mars , 2015 Bumpar denna tråd lite... Jag letar också efter tamphållare. Och jag har ingen lust att betala 500 kr styck för en plastpinne. Någon som vet var man kan köpa liknande billigare, eller tillverka själv? Borde kanske egentligen fungera med en vanlig golvmopp, eller iaf skaftet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Chacke 1 Postad 9 Mars , 2015 Jag tillverkade en tamphållare av en årklycka och vägkäpp. Årklyckan passade riktigt bra i vägkäppen, limmade fast klycka nmed hjälp av sikaflex 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Capitan 288 Postad 9 Mars , 2015 Årklyka i vp rör 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mrlavin 45 Postad 9 Mars , 2015 Hm smart... Så ett par årklykor i nylon, klykfästen samt 2m rör från Biltema borde räcka. Då kommer man säkert undan med 60-70 kr. Om jag nu inte hittar något som ligger och skräpar på marken. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Funkis 143 Postad 9 Mars , 2015 Hur fäster man elektrikerröret i y-bommen då? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Chacke 1 Postad 9 Mars , 2015 Finns säkert flera sätt att fästa sin hemmasnickrade tamphållare i y-bommen. Borra ett hål i centrum på en tex. 70x45 regel i lagom storlek så VP-rör / vägkäppen passar fäst det med sikaflex eller dyligt. borra fast regeln i y-bommen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
stockankare 0 Postad 9 Mars , 2015 Tack för tipset, jag kommer ta en regel, borra 18mm hål och sätta biltemas nylonårklyka i hålet, montera regeln med buntband på ybommen så slipper jag borra i klubbens ybom Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Capitan 288 Postad 21 Mars , 2015 En omgång med värmepistol på 20mm vp-rör och Biltemas årklyka sitter som gjuten Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Capitan 288 Postad 21 Mars , 2015 En omgång med värmepistol på 20mm vp-rör och Biltemas årklyka sitter som gjuten Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bhemac 2 859 Postad 21 Mars , 2015 Biltema har billiga metspö som i utvalda delar kan användas till mycket. http://www.biltema.se/sv/Fritid/Fiske/Spo-och-rulle/Metspo-45951/ Obs att vanliga VP-rör inte tål uv speciellt bra Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
elfanomad 8 Postad 3 April , 2015 En omgång med värmepistol på 20mm vp-rör och Biltemas årklyka sitter som gjuten Tog efter din fiffiga idé och byggde vidare med att klä in vi-röret med krympslang och sen en gängstav monterad i andra änden. Sen är det bara att trä gängstaven genom hållaren som är till för årklykan och sätta en mutter på andra sidan, klart 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Vendel 4 Postad 4 Juli , 2021 2015-04-03 vid 20:15 skrev elfanomad: Tog efter din fiffiga idé och byggde vidare med att klä in vi-röret med krympslang och sen en gängstav monterad i andra änden. Sen är det bara att trä gängstaven genom hållaren som är till för årklykan och sätta en mutter på andra sidan, klart Så här några år senare…. Hur funkade det? 😉 Mr Mooring har ju inte blivit billigare så… Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 457 Postad 5 Juli , 2021 (redigerade) Kul tråd som jag missat tidigare, eller som jag inte var tillräckligt gammal för att vara intresserad av. Jag tänker mig ett sådant här bygge för runt 130:- kronor för ett par att hänga aktertamparna på. Redigerad 5 Juli , 2021 av Mackey Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Vendel 4 Postad 5 Juli , 2021 (redigerade) Smidigt med snökäpp den lär ju tåla väder och vind i alla fall 😊 Vart hittar man sådana? Smart infästning med stolpsko 👌 Jag gick på beprövat, men ännu inte recenserat, trick! Vp-rör med årklyka och trädde över en cykelslang som skydd. Ska provmontera imorgon ! Redigerad 5 Juli , 2021 av Vendel 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 457 Postad 5 Juli , 2021 1 timme sedan skrev Vendel: Smidigt med snökäpp den lär ju tåla väder och vind i alla fall 😊 Vart hittar man sådana? De brukar stå längs vägarna ibland. Det går att köpa lite här och var, men just nu verkar de inte vara säsong. Biltema har i vart fall, men sexpack. Tror jag har några orange käppar i förrådet, så det blir nog inte blåa. Lätt att hitta in i rätt "fålla" blir det i alla fall. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Vendel 4 Postad 5 Juli , 2021 Haha misstänkte att det var där man hittade dem 😉 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser