jonaspepersson 0 Postad 25 Juni , 2014 Hallå! Jag har precis inföskaffat en ny båt med en force inombordare 125hp. de är ju en tvåtaktare men hur ska blandningen av olja/bensin va? Har tidigare kört på 1% men eftersom jag inte har någon erfarenhet av just Force så slänger jag ut frågan här. vänligen, Jonas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pismo 12 Postad 25 Juni , 2014 Hej. Du måste mena utombordare, Force har väl inga inombordare, utan endast tvåtaktsmotorer utombordare. Då skall blandningen vara 2 %. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Simmalungt 3 Postad 26 Juni , 2014 Hej. Du måste mena utombordare, Force har väl inga inombordare, utan endast tvåtaktsmotorer utombordare. Då skall blandningen vara 2 %. Jo Force har gjort inombordare med en underlig konstruktion som satt i vissa Bayliner.Motorn satt toppmonterad, precis som en utombordare, på en horisontell platta med drevet under. På drevet var det en vinkelväxel för trim o lyft... Det här förstod jag nog inte riktigt själv och jag hittade inge bilder men som svar på din fråga Jonas så blandade jag 2%. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
guestsson 487 Postad 26 Juni , 2014 Force 125 L-drive Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jonaspepersson 0 Postad 26 Juni , 2014 (redigerade) Jag menar verkligen inombordare och det är precis som ni skriver. Var väldigt skeptisk till det hela från början men hamnade tillslut med en sån i min ägo. Tack för hjälpen gott folk! fick kontakt med en kille som jobbar på Mercury i staterna och han hade tidigare jobbat med just Force motorer för Chrysler. Han bekräftade era 2 %. vänligen Redigerad 26 Juni , 2014 av jonaspepersson Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nordin 0 Postad 29 Juni , 2014 Precis som guestsson skriver 125 L-drive 2% blandning skall det vara. Kan också rekommendera dig att kolla så att blandningsskruvarna på förgasarna (2st) skall stå ca 1 1/8 till 1 1/4 ut från botten. STÄLL DOM ALDRIG MINDRE ÄN 1 VARV UT FRÅN BOTTEN. Trots bättre tomgång då så är risken att du smälter kolvarna stor pga för mager blandning. Montera dessutom ett bränslefilter "inline filter" mellan bränslepumpen och förgasarna. Skulle du få skit i någon förgasare så är det risk för smälta kolvar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser