saltpeter 11 Postad 24 Juni , 2014 Inför sommarsemestern så kommer vi ha behov av en FM radio. Har förbrukat ett bar stycken enklare varianter. Tror att de pajat pga den marina miljön. Dessutom har de varit svåra att ställa in. Har Ni några tips på bra radioapparater för båtbruk. Vad kan man göra för att förbättra mottagningen ? (Vill dock inte sätta upp någon antenn i masten) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Oldtimer 81 Postad 24 Juni , 2014 Tivoli är makalös. Men det skal vara en orginal; kina-kloner är värdelösa. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rgsson 9 Postad 25 Juni , 2014 Låter intressant, men den har ett uppladdningsbart batteri. Kan man ladda upp den med 12V? /R Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Oldtimer 81 Postad 25 Juni , 2014 Google är min vän; gör den till din oxå ;-) http://tivoliaudio.se/media/userguides/ownersmanual_PALiPALCE1009.pdf Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rgsson 9 Postad 25 Juni , 2014 När det är lättare att fråga dig?! ;-) Synd på priset bara. Har haft en gammal bärbar analog Sony för 1/4 av priset i båten i alla år. Fungerar klockrent alltid. När den säckar ihop får jag titta lite närmre på den Italienska designen ;-) /R Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Oldtimer 81 Postad 25 Juni , 2014 (redigerade) När det är lättare att fråga dig?! ;-) Synd på priset bara. Har haft en gammal bärbar analog Sony för 1/4 av priset i båten i alla år. Fungerar klockrent alltid. När den säckar ihop får jag titta lite närmre på den Italienska designen ;-) /R Det kostar att vara kar ;-) Men Tivoli'n är mycket bättre enn min (tyvärr) döda Sony analgoda, speciellt till att separera täta FM-sändare OCH ljud. Googla (*lol*) prisjakt! Kann nog få's ned under 1500..............Edit: eller varför inte begagnad? Blocket kann ju oxå vara din vän................................ Redigerad 25 Juni , 2014 av Oldtimer Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sueco 6 Postad 25 Juni , 2014 Detta kanske kan vara något http://www.blocket.se/malmo/Tivoli_audio_radio_54508665.htm?ca=18&w=3 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bhemac 2 859 Postad 26 Juni , 2014 Det här är en riktig radio som tål marin miljö. Sailor R109 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser