Pikebuster 0 Postad 24 Juni , 2014 Hej! Har letat i forumet efter en lösning på mitt problem, men ej funnit någon med exakt samma. Trim/tilt fungerar bara uppåt på knappen på gasreglaget, men knappen på motorn funkar det upp och ner utan problem. Vad kan det vara; är knappen trasig eller? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flippy 1 Postad 8 Juli , 2014 Hej! Har letat i forumet efter en lösning på mitt problem, men ej funnit någon med exakt samma. Trim/tilt fungerar bara uppåt på knappen på gasreglaget, men knappen på motorn funkar det upp och ner utan problem. Vad kan det vara; är knappen trasig eller? Har exakt samma problem med min Yamaha F115 -2001. Jag köpte en ny tilt-knapp (den som sitter i fartreglaget), hittade kabelanslutningarna och pluggade in den nya knappen (utan att plocka isär fartreglagen) och denfungerade som det skulle. Nu har jag bara jobbet kvar att plocka isär fartreglaget (verkar vara en utmaning) och byta ut knappen och montera ihop igen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pikebuster 0 Postad 9 Juli , 2014 Tackar! Ska testa köpa en ny knapp.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Skobedo 0 Postad 10 Juli , 2014 Om du tar av det svarta höljet på tiltknappen så kommer du åt invändigt att rengöra/slipa på kontaktytorna. Oftast är det oxid där. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser