jockepocke86 0 Postad 24 Juni , 2014 Hej! Jag har en Johnson 35 hk, problemet jag har är att när framväxeln är i och man börjar komma upp i fart så vill den slå tillbaka till neutralläge. Inte så att motorn dör när det händer, utan de går o lägga i växeln direkt igen. Har väl inte kollat överdrivet mycket på problemet då jag inte är så kunnig. Är tacksam för tips, idéer om va problemet kan vara! Tack på förhand //Jocke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
guestsson 485 Postad 24 Juni , 2014 (redigerade) Är detverkligen så att växeln hoppar ur och måste läggas i igen, och inte bara att propeller "tappar greppet" men återfinner det igen gasen dras av? Redigerad 24 Juni , 2014 av guestsson Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jockepocke86 0 Postad 24 Juni , 2014 Det är verkligen så att den hoppar ur tyvärr, prova flera gånger idag med samma resultat hela tiden. Är detverkligen så att växeln hoppar ur och måste läggas i igen, och inte bara att propeller "tappar greppet" men återfinner det igen gasen dras av? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
guestsson 485 Postad 27 Juni , 2014 Då är det nog tyvärr fel inne i växelhuset. Dog clutchen och antagligen också framdrevet som måste bytas. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jockepocke86 0 Postad 1 Juli , 2014 Okej, för mig som inte kan skruva med det undrar lite vad de kan tänkas kosta? Om du har en vild gissning Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
guestsson 485 Postad 1 Juli , 2014 (redigerade) Delar 2000 kr, framdrev, clutch, olja , jobbet lika mycket dvs runt 4000 kr. Redigerad 1 Juli , 2014 av guestsson Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
skaningen 1 Postad 14 Juli , 2014 Plocka isönder växelhuset och vänd clutchen så går det igen.Har gjort detta på flera motorer! "Skåningen" Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser