Gå till innehåll
lördag 21 december 2024

Rekommendera Poster

Hej alla sjöbusar.                                                                                                                                                

Nu hoppas jag på alla medlemmars samlade kunskaper o råd när det gäller att hitta en bra o prisvänlig dieselmotor till min båt. Just nu sitter det en md 21a i båten men den har gjort sitt, tala nu om för mig vem som monterar in en ny motor som passar till ett bra pris. Vet inte vem man ska prata med för att inte bli lurad så därför vänder jag mig till er.Alla tips o råd mottages med största tacksamhet mvh Bobofender.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej alla sjöbusar.

Nu hoppas jag på alla medlemmars samlade kunskaper o råd när det gäller att hitta en bra o prisvänlig dieselmotor till min båt. Just nu sitter det en md 21a i båten men den har gjort sitt, tala nu om för mig vem som monterar in en ny motor som passar till ett bra pris. Vet inte vem man ska prata med för att inte bli lurad så därför vänder jag mig till er.Alla tips o råd mottages med största tacksamhet mvh Bobofender.

Figge på Figges Marinteknik (fimar.se)bytte motor åt mig, funkade bra.

Lite svår att få tag på men sms:a eller maila så är det lugnt.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej alla sjöbusar.

Figge på Figges Marinteknik (fimar.se)bytte motor åt mig, funkade bra.

Lite svår att få tag på men sms:a eller maila så är det lugnt.

Tack för tipset men jag bor i göteborg.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)

Ubitrade på Hisingen är bra. Monterar Lombardini dieselmotorer i alla storlekar till bra pris

Redigerad av Ivan65

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)

Ubitrade ska det vara!

Har även Rrun och andra motorer, ex 80 hk för 59000kr

Redigerad av Ivan65
  • Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej . Snacka med ubitrade i dag dom har en 58 hk RRun för 50000kr, nån som vet nåt om dessa motorer? när jag nämnde denna motor som dom marknadsför o säljer o instalerar så sa han att elektroniken inte va så bra? utan föreslog en craftsman som va 20tusen dyrare ja ja försäljare så klart.Sen va de måtten på motorn o annat behövde jag 58hk? nä då men nu vill jag ha den motorn i min båt o enligt polarprod ab så e rrun td458 perfekt kompatibel med md21a ska kolla måtten o ringa i morgon återkommer senare.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Rrun är en bra motor, från början en industrimotor som tål att tugga på och använda sina 58 hk något som md21 aldrig gjorde utan att överhettas, elektroniken är enkel jämfört med pentas och många supermoderna system (som krånglar jämt) men inte alls dålig bara hederligt enkel med koll på temp oljetryck varvtal!

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)

Sen har du Göteborgs marincenter ab som säljer sole motorer(mitsubitchi) troligen någott högre pris än Rrun

Redigerad av Ivan65
  • Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nu va gubben från ubitrade o kolla i min båt idag sa att motorn snurra åt andra hållet så jag måste byta propeller? kan de va så 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...