anders-p 0 Postad 23 Juni , 2014 Har en båt där vatten träng in i dyvinecell kärnan i skarndäck och i rufftaket finns det nått som man kan göra för att bli av med fukten som ligger i dyvicellen, Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 226 Postad 23 Juni , 2014 Ja.Antingen den brutala, snabba (och dyra) metoden - såga bort övre laminatet på däcket, ta bort det blöta, nytt distansmaterial, plasta igen, behandla däcket. Eller den enkla - täta däckets läckage, borra hål i däcket från ruffen (många, 8-10 mm? över hela blöta området) genom undre laminatet och låt solens värme trycka undan fukten ner i ruffen. Spackla igen i vår efter en mätning. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
anders-p 0 Postad 23 Juni , 2014 jag har gjort en del försök att få ut en del av vattnet med att borra hål underifrån som du är inne på vissa ställen kom det rinnande ut på dom flesta ställen är dyvinicellen fuktig, har även tagit upp ett större hål ca 25 x 30 cm, har tagit ner en del dyvinicell den känns torr men när man trycker ihop den kommer det vatten ur den, har lagt en bit i frysen för att kolla om den expanderar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
anders-p 0 Postad 25 Juni , 2014 Har varit i kontakt med en person som lagar båtar av olika slag, då också åtgärdar fuktig dyvinecell vad man få göra är att vakuumsuga däcket det kan man göra under ifrån, helt enkelt göra en anslutning för att fästa slangen och göra hål så att torr luft kan komma in. enligt experten så är det enda möjligheten att få det tortt utan att riva upp hela däcket, dyvinecellen självtorkar inte när det ligger i däcket,, bara att åka till jula och köpa vakuumpump sen får vi se hur det går..... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
anders-p 0 Postad 18 Oktober , 2014 Jag gav upp sålde båten Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
anders-p 0 Postad 18 Oktober , 2014 jag gav upp sålde båten Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser