Gå till innehåll
onsdag 12 februari 2025
zumpen

International Teak oil, vänta mellan strykningar?

Rekommendera Poster

Postad (redigerade)

Hej jag sitter med mitt nyinköpta teakbord, köpte Internationals Teakolja men blir galen på att jag inte någonstans kan hitta hur länge man ska vänta mellan strykningarna?

Lagt på ett tunt lager med svamp, men när kan jag gå på igen med nästa strykning?

post-61236-0-53159700-1403526063.jpg

Redigerad av zumpen

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om man ska ha olja på ska teaken mättas med olja, vått i vått tills det inte suger mer, överflöd torkas av när det inte suger mer.

Kalle

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tillägg till ovan; trasan du torkar av med kan självantända - spola vatten på den, lägg i plastpåse, knyt ihop. Släng sedan. Alternativt, elda upp den.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack Peter! kan inte påpekas för många gånger.

Kalle

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Så man saftar på med mkt olja från början alltså? Jag kommer att lacka i vinter, har inte tid med detta nu bara, på tal om det någon som testat International Woodskin på en bordsskiva tex?

Min trasa är uppeldad dedan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja, man saftar på ordentligt, ett tillfälle. När du väntar härdar första lagret olja, nästa lager tränger in dåligt och lägger sig ovanpå och blir klibbigt. Så är det alltid vid oljning, speciellt viktigt med feta träslag och snabbhärdande oljor.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack för den vetskapen, gjorde rätt fel då :P jaja i vinter ska jag få lite finish på den :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...