Klas66 1 Postad 22 Juni , 2014 Hej! Har planer på att gå söderut och ta ett varv runt Bornholm i sommar. Behöver man någon hamnguide för Bornholm? Har ni någon att rekommendera? Min referens på området då jag seglat längs Sveriges kuster är Nautiska Förlagets Arholma - Landsort och Landsort - Skanör, de tycker jag är bra. Hälsningar /Klas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
forgus31 139 Postad 22 Juni , 2014 Inte dumt med lite info om hamnarna varav några kan vara omöjliga att nå vid vissa vindar. Vissa stängs även av helt eller blir helt fyllda. Vi blev av med flaggan när en båt kom in och kollade efter plats och bar av mot flaggstången. Ganska fullt i hamnen och svårt att vända och gå till nästa hamn. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 474 Postad 23 Juni , 2014 Landsort - Skanöt har Bornholm med, i alla fall i de senare utgåvorna. I Hamnguiden finns också Bornholm med i någon av dem. Instämmer i övrigt med forgus31. Mackey Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Larsakelarsson 32 Postad 23 Juni , 2014 http://www.sailing-guide.eu/sv/bornholm-dk Många pittoreska små hamnar och en del gigantiska. Glöm inte Christansö, Danmarks östligaste punkt... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Klas66 1 Postad 23 Juni , 2014 Tack för hjälpen! Då är det ju bara att skaffa en senare utgåva av den hamnbok jag redan har, så är det ju klart. Och det är klart att Christiansö ska besökas, det ligger ju väldigt bra till att sikta dit från Utklippan. :-) Med tanke på det forgus skriver om trångt i hamnarna verkar det vara läge att sikta på att vara i hamn ganska tidigt på dagen. Men det är ju inte så stora avstånd längs Bornholm så det ska väl inte vara så svårt att fixa det. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
trewq 591 Postad 23 Juni , 2014 Varit till Bornholm och Christiansö några gånger, utan planering, inte haft några problem. Men Bornholmsgattet i dimma utan radar gör jag aldrig om. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
trewq 591 Postad 23 Juni , 2014 (redigerade) Dubbelpost Redigerad 23 Juni , 2014 av trewq Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser