Bjorns_snipa 94 Postad 22 Juni , 2014 Jag bestämde förra året att göra något åt styrningen. Den var glapp och lite trög. I vintras köpte jag en hydraulstyrning och nu har jag börjat med bytet. Det svåra var att få till cylinderfästet på något bra sätt. Så här såg det gamla föstet ut: Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bjorns_snipa 94 Postad 22 Juni , 2014 Sedan gällde det att bygga om cylinderfästet så att det passade i samma fäste. Jag tar röret från wirestyrningen så kan jag nog använda samma fästen. Kulleden måste dock bytas mot något annat, Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bjorns_snipa 94 Postad 22 Juni , 2014 Med röret från wirestyrningen monterat och en bit av en aluminiymprofil blev fästet perfekt. Nu ska bara slangarna dras samma väg som den ganla kabeln (får förstora några hål för att få plats). De nya slangarna är lika långa som den gamla kabeln så jag tror de ska passa. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bjorns_snipa 94 Postad 22 Juni , 2014 Ett par slanstumpar och en bypassventil i aktern så att man enkelt kan koppla om till rorkultstyrning om man vill återstår. Sedan ska oljan fyllas och systemet luftas innan det är dags att ge sig ut igen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bjorns_snipa 94 Postad 20 Juli , 2014 Nu är allt klart. Grejerna jag köpte på båttillbehörsbutiken var inte bra. Det gick inte att få tätt. En promenad till närbelägen maskinfirma och en 500-lapp gav mig proffsgrejer i stället. Bypassventilen sitter nu innanför en lucka i sittbrunnens ryggstöd.Styrningen går lätt och är helt utan glapp. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser