kimpa_89 0 Postad 22 Juni , 2014 Hallå, skulle ta båten ut i midsommar, och i fredags så startade jag den, som alltid när den är kall så får man gnugga, och gnugga.. Tillslut hoppade den igång. I morse skulle vi åka båten hem, gnuggade å gnuggade, den tände till nångång. provade med startgas, ingen reaktion. Den går bara runt å tuggar. varför så svår att få igång vid kallstart? Mvh// Kim Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thomas-CC-Lancer 34 Postad 22 Juni , 2014 Har du provat att pumpa med gasreglaget 2-3 ggr? De där är väldigt glada i bensin när de är kalla.... Kolla också att choken stänger som den ska; ta bort flamskyddet o kolla, kall motor = stängt spjäll, varm helt öppen. Antar att du har en elchoke, den går att justera så att den gör det den ska, om inte är det bara att byta ut den! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kimpa_89 0 Postad 22 Juni , 2014 Chocken är bortplockad! pumpade rätt friskt med bränsle.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kimpa_89 0 Postad 22 Juni , 2014 Och borde den inte tända på startgasen? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kimpa_89 0 Postad 22 Juni , 2014 det finns alltså ingen Coke. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Watermill 1 Postad 29 Juni , 2014 Fixade en god väns Mercr V6 och den var begåvad med elspärr (relä) som ej släppte fram ström till elbränslepumpen och tändspolen innan den hade fått oljetryck nog att släcka oljelampan! Mao en del nötande på startmotorn innan trycket kom och har du en sliten motor med lågt oljetryck kan jag tänka mej att det blir ett nötande på startmotorn innan trycket kommer och spärren släpper! Fiffigt om oljetrycket blir farligt och dyrt lågt då motorn stannar som säkerhetsåtgärd! Watermill Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
HanneZ82 9 Postad 30 Juni , 2014 (redigerade) Fixade en god väns Mercr V6 och den var begåvad med elspärr (relä) som ej släppte fram ström till elbränslepumpen och tändspolen innan den hade fått oljetryck nog att släcka oljelampan! Mao en del nötande på startmotorn innan trycket kom och har du en sliten motor med lågt oljetryck kan jag tänka mej att det blir ett nötande på startmotorn innan trycket kommer och spärren släpper! Fiffigt om oljetrycket blir farligt och dyrt lågt då motorn stannar som säkerhetsåtgärd! Watermill Svarar väl här med Pumpen, om det nu är elektrisk pump, går även på startmotorn så bara startmotorn snurrar så får pumpen spänning. Redigerad 30 Juni , 2014 av HanneZ82 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser