Gå till innehåll
tisdag 07 januari 2025
Classe2000

USA trailer ?

Rekommendera Poster

Ska snart hämta min båt som kommer från usa. Någon här som vet eller har trailer från USA typ två axlad, som kan svara om de vanligtvis är 50mm kulhandske på dessa trailers som det är i sverige? även om någon vet om det skiljer på el dragkontakten mot svenska? bra å veta om man måste ta med delar för att modda om innan man kan bege sig hem..=)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Perra

Hej.. på min triaxle så är det 60 kula.. elkontakten siljer också.. //Perra

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Går nog inte att regga (läs:ej lönsamt) en sådan trailer i Sverige mej vetande, men den kan ju användas som 30 trailer så hur el kontaterna ser ut spelar nog mindre roll en kulstroleken. På min trailer var det 50 kula så den passade direkt på min V70, trailern var singel axlad för upp till 1500Kg.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej! I USA så använder man även 50 mm kulhanske om du har tur men också en storlek större tror 60 mm kulhanske. Elen är inga problem att koppla om så att den passar din bil. Så beroende på skicket på din trailer så kan det vara lönsamt att regga den för svenskt bruk. //Apollo11

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

tack för svaren.. jag ska inte regga den, utan vill bara vara förberedd när jag ska hämta båten, är nog bäst att köpa med en 50mm handske ifall om att. en evensk elkontakt, inte så kul att köra 10 mil om de börjar skymma utan belysning... thanx...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

På min trailer passar inte en svensk handske, då trailer balken var för stor och skruv hålerna passade inte. När det gäller registrering, måste nog trailern typ besiktigas först (Typ ce märkas) altså konstruktion o hållfastighet ska testas= D Y R T Vet ej någon som har regad en us imp trailer!? :shock:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Ture Nilsson

Så kom det här upp med CE-märkning igen. Istället för att det ska va så krångligt o dyrt...borde det istället vara tvärtom. Då skulle ju fler med glädje märka sina båtar o tillbehör, istället för o leta kryphål eller köra olagligt för att man inte har de extra pengarna. Nej jag tycker berörda myndigheter skulle hjälpa till lite istället för å bara hota. Sen kan man ju undra hur mycket bättre Egentligen båten blir efter en CE-märkning..är vi så mycket bättre i EU på o bedöma säkerheten än t.ex USA,Australien m.fl.. Eller vad tycker ni vanligt folk?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Formula F311 SR-1

Tog hem min 31 fots formula från Staterna förra året och min treaxel trailer har 60mm kula med hydraulisk påskjutsbroms . Funkar förvånadsvärt bra men är inte godkänt sverige . Hade planer på att försöka få den som flyttgods reg då jag bott i USA en tid men jag la ner det projektet . Lycka till med nya båten!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...