Gå till innehåll
fredag 07 mars 2025
Silverfox

Auxknapp yamarin 65

Rekommendera Poster

Hej!

såg att Ciguttaget på instrumentpanelen inte var inkopplat på min Yamarin 65 , kan de ha tagit kablarna vid installation av sonichubben eller har de aldrig kopplats in från fabrik? samt undrar jag vad knappen bredvid är för ¨något? står AUX på den . bara en kabel inkopplat mot knappen röd. är det för att koppla in extrautrustning eller?

se bild

Med vänlig hälsning / Håkan

post-78678-0-46135900-1403349089_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Aux står för auxiliary vilket fritt översatt betyder ungefär "extra". I detta fall alltså strömförsörjning till extrautrustning. Du kan alltså dra en kabel från aux-brytaren till ex.vis cig.uttag el annan, valfri, utrustning. Kolla dock gärna upp hur stor säkring man kopplat (före) strömbrytaren

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

ja men tack! Svärgubben hittade åt kablarna till cigguttaget . de hade säkert tagit bort dem för att lättare komma åt när de monterade stereo och plotter och sedan glömt dem. var en redig härva där bakom :(.

Någon som monterat led i liknande båt och kan rekomender någon modell styrka och ev placeringar?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)

Något som jag själv gjort och tyckte blev väldigt snyggt är ledbelysning på badbryggan :)

Väldigt dålig bild men så förstår Du hur jag menar iaf.

post-98566-0-36335000-1403380039_thumb.jpg

Redigerad av SeaMaster560wa

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nu kanske Du redan har belysta knappar men jag hade inte det så jag bytade ut dessa och det ser mycket trevligare ut. (jag älskar belysning :) )

post-98566-0-93834800-1403380179_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Valde även att montera några som lite mysbelysning :)

Tyvärr har jag ingen bra bild på belysningen som sitter brevid fotstödet men en lampa syns och det sitter en likadan ovanför den.

post-98566-0-94905800-1403380614_thumb.jpg

post-98566-0-94697100-1403380677_thumb.jpg

post-98566-0-22833700-1403380697_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Riktigt snyggt! bra tänkt där bak vid badbryggan. Är du nöjd med styrkan/temperaturen vilken sort har du?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Riktigt snyggt! bra tänkt där bak vid badbryggan. Är du nöjd med styrkan/temperaturen vilken sort har du?

Tackar!

Jag valde dessa till badbrygga och färgen vit, lyser inte speciellt starkt och verkligen vitt. De andra jag har som mysbelysning skulle också vara LED vita men i jämförelse lyser de varmvitt.

http://www.watski.se/Effekt-eller-Nodbelysning-11bEn

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tackar!

Jag valde dessa till badbrygga och färgen vit, lyser inte speciellt starkt och verkligen vitt. De andra jag har som mysbelysning skulle också vara LED vita men i jämförelse lyser de varmvitt.

Tack ! Monterade exakt dem du hade på badbryggan. Blev riktigt bra, antar att det funkar med den tätningen som satt på då original då det verkar vara för marint bruk. Annars får man väl ta marinsilicon men det verkar sitta bra ännu iaf.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tackar!

Tack ! Monterade exakt dem du hade på badbryggan. Blev riktigt bra, antar att det funkar med den tätningen som satt på då original då det verkar vara för marint bruk. Annars får man väl ta marinsilicon men det verkar sitta bra ännu iaf.

:D  :D Ja jag tyckte också att det enbart skulle räcka med den tätningen. Har tyvärr inte varit ute när det varit så mörkt så jag fått använda dem ännu :P  :P

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...