Sunrunner 0 Postad 18 Juni , 2014 Smidigast enklast sätt att byta knutbälg?? Vill få i båten igen snart. Och vilka verktyg behövs?? Har ni tips så skriv! Mvh Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
gbgdc 0 Postad 18 Juni , 2014 vad är det för drev det gäller? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sunrunner 0 Postad 18 Juni , 2014 290 DP Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
uvek 15 Postad 19 Juni , 2014 Börja med att ladda ner workshop manualen för volvopenta 290dp. bara att skriva i google sökfältet och den kommer som en pdf. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anders_St 74 Postad 19 Juni , 2014 Ordet "smidigt" kanske är svårt satt använda i sammanhanget. Men det är inte rocket science. Det går med normala verktyg och lite svärande. Lite beroende på hur hårt skruvar sitter och hur folk tänkte när det skruvade fast slangklämmorna som håller bälgen. Du måste ta av drevet. Du får inte dit bälgen annars. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anders_St 74 Postad 19 Juni , 2014 Har beskrivit här hur jag plockar ner och upp mitt DP290. Gör det varje vinterrförvaring. http://www.maringuiden.se/forum/topic/59085-v%C3%A5gar-jag-ta-bort-drevet/?hl=%2Banders_st+%2Bdrev&do=findComment&comment=382602 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
gbgdc 0 Postad 19 Juni , 2014 https://www.youtube.com/watch?v=9PHWOZY0UVM Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rollen 543 Postad 19 Juni , 2014 Det går att byta knutbälgen utan att demontera drevet, om man skruvar loss övre växeln. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anders_St 74 Postad 16 Juli , 2014 Det går att byta knutbälgen utan att demontera drevet, om man skruvar loss övre växeln. Fast...då öppnar du drevet, oljan rinner ut, du kan få in skräp, och finns det inte en del shims (tunna metallbleck) som måste sitta exakt rätt för att få rätt avstånd mellan kuggarna? Skulle nog hellre ta loss drevet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser