lillemadz 0 Postad 17 Juni , 2014 Hej igen. Jag har köpt en avgaslimpa till min B20/AQ130 (ej original, från Skruvat.se Art:345341. (HGE 4532) ) Nu visar det sej att mitt insug ej passar.(Volvo B18/B20 för Weber 1 x 36/36 DCD och Weber 1 x 32/36 DGV.) Finns på Misabs sida: Art: 5-8810 Har någon här råkat ut för samma sak? I så fall, vilket insug, med en enkel förgasare Weber 36/36 dcd, passar ovan nämnda avgaslimpa? Matte f.d. motorman Ymer.... :-/ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Faderullan 718 Postad 17 Juni , 2014 Hade (troligen) samma problem som jag? Insidan av insuget tar i utsidan av avgaslimpans mittersta två avgasportar? Mina grejer var så gamla att jag vågade mig på att fila bort lite av insuget och limpan för att insuget skulle gå i rätt läge. Kan nu föra ett 0,5 mm bladmått mellan insuget och limpan och har kört några somrar med den lösningen. Tar man lite av både insuget och limpan så verkar det finnas tillräckligt med gods. Inga garantier dock... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser