Colombo 0 Postad 16 Juni , 2014 Hej. Jag köpte en liten Evinrude Mate 2 från 70-talet och har problem med att starta den. Framtill på motorn finns det 2 st rattar (munstycken) som ska ställas in med typ bränsle mängd t.ex. Frågan är nu om någon av Er har en sådan gammal Evenrude Mate 2 som vet hur munstyckena skall ställas in (hur många varv) Vore tacksam för svar på det. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
lods 4 Postad 16 Juni , 2014 Googlade lite. Grundinställning verkar vara: Tomgång = den övre -> Skruva ut 1,5 varv från stängt Fullgas = den undre -> Skruva ut 1 varv från stängtDetta vekar vara en grundinställning där motorn borde starta och gå någotsånär. Sedan får du väl finjustera så motorn går bra både på tomgång o fullt.Googla på "Evinrude Mate 2 jet adustment", så hittar du säkert mer info om finjustering mm /Lod Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Colombo 0 Postad 16 Juni , 2014 Googlade lite. Grundinställning verkar vara: Tomgång = den övre -> Skruva ut 1,5 varv från stängt Fullgas = den undre -> Skruva ut 1 varv från stängt Detta vekar vara en grundinställning där motorn borde starta och gå någotsånär. Sedan får du väl finjustera så motorn går bra både på tomgång o fullt. Googla på "Evinrude Mate 2 jet adustment", så hittar du säkert mer info om finjustering mm /Lod Okey. Ett STORT tack för hjälpen. Jag testar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Colombo 0 Postad 16 Juni , 2014 Jag vet inte om det förra svaret gick fram men för att vara på den säkra sidan så tar jag det igen: Ett STORT tack för hjälpen. Nu har jag i alla fall grundinställningarna. Jag testar. Med vänlig hälsning /Colombo Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser