1998 0 Postad 14 Juni , 2014 Köpte denna båt men vet inte vad det är för märke på den . Någon som vet ? Och hur stor motor ska jag ha på den ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Krisus_von_batte 4 Postad 14 Juni , 2014 Köpte denna båt men vet inte vad det är för märke på den . Någon som vet ? Och hur stor motor ska jag ha på den ? Ser ut som en Geznabben 300 GT. En tysk räser som endast tillverkades på måndagar, udda veckor. En enig expertis slår fast att en motorstyrka på 16,5hk med trippelverkande bakslagspropeller är ypperlig för denna modell. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kenneth_S 136 Postad 15 Juni , 2014 Eller också kan man svara seriöst, och säga att man inte har en aning... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 193 Postad 15 Juni , 2014 Jag har ingen aning vad det är för båt, men det ser ut att vara en sportbåt från (gissningsvis..?) 60-talet. De brukar ha rätt platta bottnar och trivs därför bäst i platt vatten och är lättdrivna. En lätt aktersnurra (gärna tvåtakt därför) på en 20-30 hk borde vara rätt för båten. För att få hjälp m modell behövs fler ledtrådar. Längd, bredd, fler foton från andra vinklar, gärna som visar slag i skrovet eller andra detaljer. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bosse 300 Postad 15 Juni , 2014 Eller också kan man svara seriöst, och säga att man inte har en aning... Eller inte alls. /B 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser