Gå till innehåll
söndag 10 november 2024
Bohman1

Strul ankarspel lewmar PRO fish 1000

Rekommendera Poster

Hur aktiverar man egentligen frifallet? Jag har tryckt in "knappen" som sitter på hjulet som snurrar. Vad mer behöver man egentligen göra? Motorn trycker ju fortfarande ut tampen istället för bara låta den löpa fritt?

Tack på förhand

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

"Knappen" ska vara ute för att aktivera frifallsfunktionen. Hjulet ska stanna mot klacken under detsamma och därmed få kopplingen att gänga ut sig en bit och därmed frigöra kabelaret.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kom fram till samma slutsats idag när jag meckat runt lite. Tycker dock det inte alltid nyper när man ska veva upp det igen, endast 8 av 10 gånger. Kommer få svårt att lita på det här spelet, hade jag vetat att det var b-frifall så hade jag nog köpt ett annat spel. Jaja, får leva med det tills man byter båt om några år.

Tack för svar iaf :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kom fram till samma slutsats idag när jag meckat runt lite. Tycker dock det inte alltid nyper när man ska veva upp det igen, endast 8 av 10 gånger. Kommer få svårt att lita på det här spelet, hade jag vetat att det var b-frifall så hade jag nog köpt ett annat spel. Jaja, får leva med det tills man byter båt om några år.

Tack för svar iaf :)

Hej!

Är det nytt? 

Har du blyad lina?

Det finns nämligen 2 varianter av ankarspel. Ett till kätting/lina och ett som är till blyad lina. Jag har även bestämt för mig att man kan byta ut det hjulet som drar upp linan beroende på vad man vill köra med.

Har precis installerat mitt men det har fungerat varje gång. Jag har blyad lina.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...