Pitedavid 0 Postad 13 Juni , 2014 Har varit ner till Stegoplast och köpt en hardtop där. Här följer några bilder. Här har vi kapat orginalbågen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pitedavid 0 Postad 13 Juni , 2014 Svetsat mig en svanhals för kablarna till gösstake och solcell. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pitedavid 0 Postad 13 Juni , 2014 Monterat Har monterat solcellen på skjutluckan (ej på bild) vekrar funka fint, bara gösstaken kvar. Helnöjd med hardtop. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jocke80 1 Postad 13 Juni , 2014 Snyggt! Funderade själv på att köpa en ht till min Maxim, bor i Nyköping där man tillverkar dessa. Var den svår att montera? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pitedavid 0 Postad 16 Juni , 2014 Här har jag med solcell monterat. Ang om den var svår att montera, Jag tycker det gick bra, lite pyssel är det den passar inte som handen i hansken. Sen är det upp till en själv hur exakt den ska ligga, tanken är att plastläppen på hardtoppen ska täcka hela alu listen vid rutan, det lyckades vi inte riktigt med, men det är inget man tänker på. Fick kämpa ngt med att få kablarna upp till taket blev lite trångt med kablar (solcell, lanterna, innebelysning) men det gick. Sen återstår det att snygga till skarven invändigt med nån list men det får bli till hösten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kenneth_S 136 Postad 16 Juni , 2014 Den blev riktigt snygg. Bra jobbat, och grattis till en båt som gick från snygg till ännu snyggare 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pitedavid 0 Postad 15 Maj , 2015 Skepp o halloj. Kommer med lite tips på Maxim 26. Har stegoplast hardtop monterad som jag märkte att under färd i grövre sjö hoppade upp och öppnade sig. Har monterat en gummi stropp så den hålls på plats . Gjorde även en lucka i golvet så man smidigare kommer åt slangarna vid tanken. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser