Gå till innehåll
lördag 11 januari 2025
Chippen88

Max motorstyrka på Finnsport 650 AC

Rekommendera Poster

Hej. 

Har idag köpt mig en Finnsport 650 AC -88 utan motor. Undrar vad max motorstyrka är på den?

Kollat lite försäkringsbolag och då står de max 140, men samtidigt så har jag ett papper/broschyr från Skanstulls marina och där står de 70-150.

Vad rekomenderar ni för motorstyrka?

MVH Christian

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om ditt försäkringsbolag säger max 140 hk är det väl ganska klokt att inte ha mer än det iaf..

En snabbkoll på den båten här på Maringuiden visar att den går 34 knop med 135 hk så då har du ju nåt att gå efter.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

visst kan de vara lämpligt att inte överstiga de försäkringsbolagen säger, men samtidigt så har jag ju ett papper från skanstulls marina när dem sålde den här båten ny där de står motorstyrka 70-150hk.

jo jag vet att båten som dem gjort testet på här har en 135hk och gör 34 knop. Men saken är den att de är mycket lättare att få tag på en 150hk än en 130-140hk.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Sitter det inte nån typskylt på båten? Där står ju max motorstyrka.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

De finns men går inte att läsa vad de står. man ser att de står max samt kw men inte vad de ska stå där emellan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tog en snabbtitt på blocket finns en med 115 hk som gör ca 32 knop och en med 200hk som gör någon enstaka knop mer så den båten verkar inte gå fortare än så. Och bla suzuki 140hk är väl egentligen en uppskrämd 115hk eller ? Så jag skulle välja nått som går att få tag i till rätt peng.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...