mrlavin 45 Postad 11 Juni , 2014 Hej alla, Jag ska köpa båt. Troligen en Sea Ray eller motsvarande. Jag är ensam, har ingen familj, har haft båt förr men är ändå inte jätteerfaren. Min budget är upp till typ 500000. Det jag VILL ha är en hyfsat lättskött och ganska snabb båt. Därmed lutar det åt en DC typ Sea Ray 225. Samtidigt tänker jag att det kanske vore kul med en lite större, t ex en midcabin 260 från typ 2004. Frågan är dock, tror ni att det automatiskt blir mångfaldigt mer jobb och underhåll på en sådan båt jämfört med en DC? Om man tänker oproportionerligt mer jobb så att säga,som är svårt att förutse. Jag har väldigt svårt att bestämma mig. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
syd- 33 Postad 11 Juni , 2014 Ta en titt på sea ray 240, då är det fortfarande en smidig båt som har midcabin och bra utrymme för att vara ute lite längre, det finns toalett, varmvatten, finns med camperkapell och liknande samtidigt är det en båt som är lätt att vinterförvara (inte så hög om du har ett hamnkapell) och kan flyttas på trailer med en lite rejälare bil, är inte så dyr att åka med rätt vanlig modell så det borde gå att hitta till ett bra pris. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mrlavin 45 Postad 11 Juni , 2014 Ja, har tittat en del på såna också. Väldigt fina. Men jag skulle verkligen ha en Targa-båge oro... Kanske kan eftermontera en sån iofs. Eller inse att jag inte kan få allt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser