frans73 8 Postad 8 Juni , 2014 Hej Har varit o köpt mig en snipa med en motor som jag inte kan hitta några uppgifter om. Hoppas någon här på Maringuiden kan hjälpa mig. Motorn i fråga heter Aroma ska tydligen vara en Italienare enligt förra ägaren 2cyl diesel mellan 34-36 hk behöver ha reda på vem som för reservdelar då jag behöver oljefilter och ny impeller Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
MartinX 42 Postad 8 Juni , 2014 (redigerade) Hej Har varit o köpt mig en snipa med en motor som jag inte kan hitta några uppgifter om. Hoppas någon här på Maringuiden kan hjälpa mig. Motorn i fråga heter Aroma ska tydligen vara en Italienare enligt förra ägaren 2cyl diesel mellan 34-36 hk behöver ha reda på vem som för reservdelar då jag behöver oljefilter och ny impeller Det är möjligtvis inte så att motorn heter Arona? Det är en dansk motor och det finns en websida med lite info; http://people.plan.aau.dk/~poul/Arona/ Det finns kanske lite mer att hitta för den som söker. EDIT: Det är en italiensk motor, fabriken blev tydligen uppköpt av Lombardini och nedlagd 1983. Redigerad 8 Juni , 2014 av MartinX Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
frans73 8 Postad 8 Juni , 2014 MartinX, den 08 Jun 2014 - 20:39, skrev: frans73, den 08 Jun 2014 - 20:04, skrev: Hej Har varit o köpt mig en snipa med en motor som jag inte kan hitta några uppgifter om. Hoppas någon här på Maringuiden kan hjälpa mig. Motorn i fråga heter Aroma ska tydligen vara en Italienare enligt förra ägaren 2cyl diesel mellan 34-36 hk behöver ha reda på vem som för reservdelar då jag behöver oljefilter och ny impeller Det är möjligtvis inte så att motorn heter Arona? Det är en dansk motor och det finns en websida med lite info; http://people.plan.aau.dk/~poul/Arona/ Det finns kanske lite mer att hitta för den som söker. EDIT: Det är en italiensk motor, fabriken blev tydligen uppköpt av Lombardini och nedlagd 1983. Jodå du har så rätt så, var ute o tittade för en stund sedan och upptäckte fadäsen har nu googlat lite och hittat en del matnyttigt, men många tack för ditt snabba svar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser