ksjoberg90 0 Postad 8 Juni , 2014 Har en Mercury mercruiser (135hk) -89 med autolube system. Fick höra av en gubbe vid båtplatsen idag att det var bäst om jag kopplade ur autolube och började blanda oljan direkt i bensinen då dessa enligt honom brukade krångla mycket. Ska man lyda det rådet eller ska man köra på med autoluben så länge det verkar funka? Nån som har några erfarenheter att dessa brukar krångla? Och hur funkar det att koppla ur oljeblandningen? Är väl inte direkt att bara "dra ur slangen". Tacksam för svar! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Chrille_82 5 Postad 8 Juni , 2014 Tycker inte att du ska koppla ur självblandningen, det är ett ganska skottsäkert system, däremot har Johnsson/evinrude haft mycket problem med detta dock använde dom en annan teknik som inte var lika driftsäkert. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
guestsson 488 Postad 8 Juni , 2014 Håller med vad gäller Mercury, har själv haft en 135 V6 -98. Läste en artikel om Johnson/Evinrude (OMC) systemen. Tydligen var de tidiga systemen mindre lyckade, men OMC reviderade konstruktionen så att det blev mycket driftsäker. Ryktet om problemen hänger dock tyvärr kvar. . Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ksjoberg90 0 Postad 11 Juni , 2014 Tack för svaren! Kör nog på med självblandningen tillsvidare, får försöka hålla koll på att oljan minskar som den ska! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Chrille_82 5 Postad 12 Juni , 2014 Tycker jag du ska göra, då får du rätt blandning i hela registret istället för överdosering. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser