Gå till innehåll
torsdag 06 februari 2025
AdamEngstrom

Båtplats Stockholm 30 fot segelbåt

Rekommendera Poster

Hej! Första inlägget för mig här. Jag gick och blev stolt ägare av en segelbåt på kort varsel och nu så behöver jag någonstans att lägga den när jag inte ska vara ute och segla i sommar. Någon som har något förslag på billiga och enkla platser att lägga båten på? Tacksam för alla svar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi liggrer på svinninge och de kanske har någon plats. Dock är det förhållandevis dyrt på Svinninge marina, det är en kommersiell marina, ingen båtklubb.

När vi köpte vår båt hade vi ingen plats, men tänkte att det löser sig säkert och gör det inte det så kan man alltid lägga ut en boj och ligga på svaj i någon vik. Det lär ta lång tid till någon lyckas "vräka dig". Båtar är lite speciellt, det är väldigt svårt att bara ta bort en båt som ligger felaktigt.

Nu vill jag inte uppmuntra denna typ av olaglighet, så prova med Karlslund, Bullandö och Svinninge det förta åren och försök under tiden hitta en båtklubb på lämplig plats.

Bullandö och Karlslund har ju fördelen att du är relativt långt ut i skärgården. Det går fortare att åka bil i bilkö, än att segla... Svinninge är närmare (om man inte bor söder om stan) och har också mindre köer.

Jag tror det finne en marina på Rindö / Vaxholm ockås.

Mackey

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kolla med www.ljushagen.se. Den båtklubben har ordentlig omsättning på sina båtplatser pga att alla har bojplats. Många börjar där medans man köar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...