Tony_B 0 Postad 7 Juni , 2014 Tjena på er bönder och baroner. Var ut första turen med båten under gårdagen vilket blev en liten besvikelse då båten gjorde 10knop. Känns som att den borde gå något fortare med en 40hk Mercury i aktern så nu söker jag tips på vad det kan vara. den varvar upp fint som fan när man provstartar på land men i vattnet varvar den lite dåligt tycker jag. Någon som har kunskap om dessa motorer? En Mercury 400 2takt 40hk från 1971. Vart felsöker man? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tony_B 0 Postad 7 Juni , 2014 Kanske rent av finns någon i Skaraborg som kan båtmotorer och kan hjälpa mig att titta på det? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kungen 0 Postad 7 Juni , 2014 Vad har du för båt? 40 hk är mycket på en 3 meters eka, men lite på en 9 meters fiskebåt.. Sen kanske alla 40 hästar inte riktigt är kvar efter 43 år. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tony_B 0 Postad 7 Juni , 2014 Har en båt som heter trio (norskbyggd) 4,95. glasfiber. Vist den är något mer än 3m lång men käns som att den borde bita på bättre än 10knop. å responsen på gas var något fördröjd tyckte jag. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser