JerryT 0 Postad 5 Juni , 2014 Hej, Jag har en ganska gammal suzuki 4hk utombordare som går igång utan bekymmer, men den är igång max 20 sekunder innan den dör. När jag i vintras sötvattenkörde den i tunna fungerade den bra och den var igång i runt 15 minuter utan att krångla alls. Nu undrar jag vad det kan ha berott på och om det finns en chans att den kommer gå perfekt nu när båten ska sjösättas i helgen? Jag är väldigt okunnig just om båtar så jag är väldigt tacksam för svar Mvh Jerry Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Svartviken 0 Postad 5 Juni , 2014 Min första gissning är membranet i soppapumpen. Brukar vara lätt att kolla/byta och inte så dyrt. Följ bara soppans väg fram till motorn och troligen hittar du en liten låda på vägen. Slang in och slang ut på denna lilla låda, skruva av locket på denna och kolla membran. Det ska vara helt utan sprickor och inte allt för uttöjt. Gissning nummer två är trilskandes flottör. Skruva av och isär förgasaren, kolla att flottören (flytkroppen) rör sig lätt upp och ner. Se efter att den kan öppna och stänga tillflödet av bränsle. Du får titta på det och försöka klura ut funktionen för att kunna bedöma detta! Allt ska vara rent och fint också. Det här är mina gissningar, och jag vet inte hur just din motor är konstruerad. Men troligen ungefär på det här viset... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Marieholm 0 Postad 6 Juni , 2014 Kan vara så enkelt som undertryck i tanken har du öppnat luft skruven Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
FlyingDutchman 2 Postad 6 Juni , 2014 Kör du med den inbyggda tanken eller extern? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser